real time web analytics
menu

Belastingtelefoon gaat vaak de fout in

Belastingadvies nodig, bel uw boekhouder of administratiekantoor

Mocht u twijfelen aan het antwoord van de belastingtelefoon of is het antwoord na uw idee niet volledig of juist, neemt u dan gerust eens contact op met administratiekantoor DMQ Administratie & Advies

Antwoord Belastingtelefoon

Naar aanleiding van het onderzoek door de Consumentenbond blijkt dat als u de Belastingtelefoon belt met een vraag, je nog steeds niet het juiste of het volledige antwoord ontvangen. Daarom krijgt de informatielijn opnieuw een dikke onvoldoende van de Consumentenbond. Dit jaar zelfs een rapportcijfer 4. Een mysteryshopper belde de informatielijn in november vorig jaar honderden keren met tien vragen over van alles en nog wat.

Het ministerie van Financiën kondigde eerder aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Dat gebeurt wel, maar wierp niet veel vruchten af. Bij 60 procent van de telefoontjes werden de bellers inderdaad door minstens twee mensen te woord gestaan. Maar de die aanpak werkte niet, want zij kregen niet vaker het goede antwoord.

Externe adviseurs

Na de onvoldoende van vorig jaar (4,6) beloofde de directeur van de Belastingtelefoon dat bellers met complexe vragen voortaan vaker naar een externe adviseur zouden moeten worden doorverwezen. Dit gebeurde echter geen enkele keer tijdens het nieuwe onderzoek.

De Belastingdienst is het niet eens met de Consumentenbond. Negen van de tien telefoontjes worden goed beantwoord, zegt de fiscus in een reactie. We gaan kijken naar de resultaten om te zien waar we kunnen verbeteren.

Boekhouder of administratiekantoor weet meer

Heeft u vragen en belt u met de Belastingdienst via de Belastingtelefoon, houdt u er dan altijd rekening mee dat de medewerker aan de Belastingtelefoon niet volledig op de hoogte is van uw exacte situatie. Vaak wordt er dan een antwoord gegeven op de informatie die u versterkt aan de medewerker. Terwijl u boekhouder of administratiekantoor met de zelfde problematiek wel een juist en volledig antwoord krijgt op de specifieke situatie. Dit komt door dat uw boekhouder of administratiekantoor de gehele situatie bete kent en weet door te vragen bij bepaalde zaken en antwoorden.

Heeft u hulp nodig of vragen neem dan contact op met de adviseur van administratiekantoor DMQ Administratie & Advies door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of maak gebruik van het contactformulier.

 

Onze klanten komen uit de regio van Amsterdam - Alkmaar – Akersloot - Assendelft - Beverwijk – Castricum - Driehuis - Haarlem - Heemskerk - Heiloo - Koog aan de Zaan - Krommenie - Limmen - Santpoort - Uitgeest - Velsen - Velserbroek - Wormerveer - IJmuiden - Zaandijk - Zaandam. Komt u van verder, dan bent u natuurlijk ook van harte welkom bij ons administratiekantoor en komen wij graag bij u langs.

Terug naar het nieuws overzicht                                                               naar de homepagina